Menu

Dani performansa 2004

Dani performansa 2004

Performans kao medij svoje je legitimitet u umjetničkom smislu stekao sedamdesetih godina kada je, u razdoblju dominacije fluxusa, ideja (a ne umjetnički objekt) postala najvažniji aspekt umjetničkog djela. u hrvatskoj se performans istovremeno intenzivnije javlja, a umjetnici ga iniciraju i danas se njime više ili manje bave. unatoč umjetničkoj praksi koju su popratile i institucije, automatski razvijajući okružje (performans festivali, edukacija na umjetničkim školama i slično) u nas je ta praksa i dalje marginalizirana i neshvaćena i to prvenstveno u umjetničkom miljeu. Tome najbolje svjedoči lokalni varaždinski list koji, pokušavajući za „široke mase“ definirati performans, naziva ga „norčijanjem“ divljih umjetnika.
No unatoč nerazumijevanju sredine, upravo se u varaždinu posljednjih četiri godine razvija platforma koja potiče tu vrstu umjetničkog djelovanja. U organizaciji varaždinskog Hrvatskog društva likovnih umjetnika nastala je ozbiljno organizirana manifestacija „Dan hrvatskog performansa“. Činjenica da se dan performansa ne odvija u Zagrebu (kao sve ostalo) nije uopće loša, jer je taj pitoreskan grad napravljen baš po mjeri čovjeka sa golemom pješačkom zonom i na svakom uglu vidljivom umjetničkom tradicijom, a te činjenice umjetnici obilato koriste. tako su i ove godine, od desetak umjetnika koji su izveli svoje performanse, četvoro odlučili nastupiti u gradu na otvorenom, koristeći baroknu scenografiju. Intimizam Dana hrvatskog performansa gdje se umjetnici i publika dobro poznaju pohvalna je karakteristika što se tiče druželjubive atmosfere. No, Dan performansa zaslužuje ambiciozniji pristup, veći budžet i profesionalnu organizaciju, kako bi opstao i postao značajan projekt.